Д-р инж. Ангел Джоргов
кмет на Община Самоков

Д-р инж. Ангел Джоргов е кмет на Община Самоков от 13 ноември 2023 г. Избран е на втори тур на избор за кмет през 2023 г. Инж.  Джоргов печели балотажа с резултат от 8 957 гласа или с 55.09 % от вота на гласоподавателите на община Самоков.

Семейството на Ангел Джоргов произхожда от село Говедарци. Роден е на 2 юли 1985 г.

През 2004 г. завършва средно образование в СУ “Отец Паисий” -  гр. Самоков в паралелка по информатика и информационни технологии.

През 2008 г. завършва висше образование в Минно-геоложкия университет “Свети Иван Рилски” в София. Инж. Джоргов е магистър по подземно строителство и доктор по минно строителство. В същата година постъпва на работа в едно от най-големите търговски дружества със 100 % общинско участие на Столична община – „Метрополитен“ ЕАД.

В периода от 2008 г. до 2016 г. работи по изграждането на различни участъци на метрото., като през 2016 г. заема поста зам.-началник на управление „Инвестиционна дейност“ в „Метрополитен“ ЕАД и зам.-ръководител на проекта за изграждане на Трета линия на метрото.

През април 2020 г. е избран за член на Съвета на директорите на „Метрополитен“ ЕАД.

През септември 2020 г. получава покана от столичния кмет Йорданка Фандъкова и става част от екипа на Столичната община на длъжност зам.-кмет, като поема ресор „Обществено строителство“.

Инж. Ангел Джоргов е семеен, с едно дете. Спортува активно и играе за своя отбор „Искър“ – Самоков в аматьорското ниво на българския футбол.

Кметът на Община Самоков е орган на изпълнителната власт в общината.

Кметът на Община Самоков:

1. Ръководи цялата изпълнителна дейност на общината.

2. Насочва и координира дейността на специализираните изпълнителни органи.

3. Назначава и освобождава от длъжност заместник-кметовете на общината, кметските наместници, ръководителите на звената на издръжка от общинския бюджет, директорите, началниците и служителите в общинската администрация и налага предвидените от закона дисциплинарни наказания.

4. Отговаря за опазването на обществения ред.

5. Организира и ръководи защитата при бедствия на територията на общината.

6. Организира изпълнението на общинския бюджет.

7. Организира изпълнението на дългосрочните програми.

8. Организира изпълнението на актовете на Общинския съвет и внася в Общинския съвет отчет за изпълнението им два пъти годишно.

9. Организира изпълнението на задачите, които произтичат от законите, от актовете на президента на Република България и на Министерския съвет.

10. Възлага изпълнението на свои функции на кметовете на кметствата, координира и осъществява контрол за целесъобразността и законосъобразността при тяхното изпълнение. Осъществява контрол по законосъобразността на актовете и действията на кметовете при изпълнение на техните правомощия и налага предвидените административни наказания.

11. Поддържа връзки с политическите партии, обществените организации и движения, както и с други органи на местното самоуправление в страната и в чужбина.

12. Председателства Съвета по сигурност.

13. Възлага или разрешава изработването на устройствени планове и техни изменения за територията на общината или за части от нея и одобрява определени устройствени планове при условията и по реда на Закона за устройство на територията, както и организира изпълнението им.

14. Изпълнява функциите на длъжностно лице по гражданско състояние.

14.1. Може да възлага тази функция с писмена заповед на кметовете на кметствата, в които се поддържат регистри за гражданското състояние, кметските наместници и на други длъжностни лица от общинската администрация.

15. Представлява общината пред физически и юридически лица и пред съда.

16. Осигурява организационно-техническото обслужване на Общинския съвет и участва в заседанията му с право на съвещателен глас.

17. Утвърждава устройствения правилник на общинската администрация.

18. Изпраща на Общинския съвет административните актове, както и договорите и техните изменения и допълнения, издадени в изпълнение на актовете, приети от Съвета, в тридневен срок от издаването или подписването им.

19. Оказва съдействие на етажна собствености и техните управителни органи при условията и по реда на Закона за управление на етажната собственост.

20. Поема управлението при кризи като взема всички необходими мерки за предотвратяване или ограничаване на последиците от тях и търси съдействие от страна на централните държавни органи съобразно тяхната компетентност.