Инж. Петър Костов
зам.-кмет на Община Самоков и ръководител на Направление "Строителство, зелени системи и транспорт"

Инж. Петър Костов завършва висшето си образование в Университета по архитектура, строителство и геодезия със специалност „Строителство на транспортни съоръжения“. Магистър е по „Публични финанси” от Университета за национално и световно стопанство.

През 2018 г. завършва магистратура по „Бизнес мениджмънт и планиране в строителството“ във Висшето училище по застраховане и финанси.

Професионалният опит на инж. Костов е изцяло в сферата на строителството. Още в началото на кариерата си той ръководи големи инфраструктурни проекти, както и изграждането на мащабни транспортни съоръжения, включително такива в рамките на разширението на метрото в София.

В периода от 2018 г. до 2023 г. инж. Костов е част и от преподавателския състав във Факултета по транспортно строителство, пътища и транспортни съоръжения към Университета по архитектура, строителство и геодезия.

През 2021 г. започва работа в Столичната община, като директор на дирекция „Строителство“.

От началото на 2024 г. инж Костов става част от екипа на Община Самоков, като зам.-кмет в направление „Строителство, зелени системи и транспорт“.

ФУНКЦИИ

Заместник-кметът в направление „Строителство, зелени системи и транспорт“  подпомага осъществяването на правомощията на кмета, свързани с неговата компетентност, като:

    1. Разглежда и се произнася относно проектиране, изграждане и ремонти на общински сгради и пътища.

    2. Разглежда и се произнася относно проектиране, изграждане и ремонт на ВиК мрежи и съоръжения и речни корита.

    3. Координира и контролира изготвянето на анализи, експертизи и други разработки в сферата на комуникационната, транспортната и инженерната инфраструктура на територията на Община Самоков.

    4. Координира и контролира изпълнението на програми, свързани с енергийна ефективност на сградите, в т.ч. на задължението по чл. 63 от Закона за енергийната ефективност, за управление на енергийната ефективност на сгради, общинска собственост.

    5. Организира и координира изграждането, ремонта и поддържането на подземните съоръжения, тротоарите, велосипедните алеи, паркингите, пешеходните зони и крайпътното озеленяване по републиканските и общинските пътища.

    6. Организира и координира изграждането, ремонта и поддържането на общинските пътища.

    7. Отговаря за развитието и усъвършенстването на системите и средствата за организация и безопасност на движението.

    8. Разработва политиката, свързана с дейностите по експлоатация, изграждане, реконструкция и модернизация на водностопански системи и съоръжения – общинска собственост, съвместно с главния архитект на Община Самоков.

    9. Разработва политиката в отрасъла Водоснабдяване и канализация в координация с главния архитект на Община Самоков.

    10. Разработва програма за развитието на водоснабдяването и канализацията на територията на  община Самоков съвместно с главния архитект на общината.

    11. Участва като представител на общината в Асоциацията по водоснабдяване и канализация на обособената територия, обслужвана от „В и К“ ЕООД – СОФИЯ.

    12. Създава, поддържа и контролира съдържанието на регистър на всички извършени планови, аварийни и други ремонти на улици и пътища, стопанисвани от Община Самоков, в който отразява вида на повредата/неравността, точното местоположение, период, в който е извършен ремонтът, изпълнител на ремонта, стойност, като поддържа и архив със съответните доказателствени документи за горното.

    13. Съдейства на директора на дирекция „Правно-нормативно обслужване, административен мониторинг и контрол“ за подготвяне на документи на направлението, необходими за представяне пред съдилищата, Комисия за защита от дискриминация и други специализирани държавни органи, по които общината е страна, свързано с дейностите на направлението.

    14. Произнася се с актове по смисъла на ЗДОИ съгласно конкретно оправомощаване от кмета на Община Самоков.

    15. Организира, координира и контролира изпълнението на договорите от компетентността на повереното му направление

    16. Осъществява организация, координация и контрол на дейностите на общината в сферата на екологията и транспорта, в т.ч.:

17. Контролира и координира дейностите и услугите в сферата на транспорта и градската мобилност, управлява, координира и контролира Синята зона на Община Самоков, като:

    • Дава становища по повод развитието на пътната инфраструктура и подготвя Стратегия за развитие на пътната инфраструктура и средносрочна програма за изпълнението ѝ.

    • Координира дейностите по осигуряване организация и безопасност на движението и контролира спазването им.

    • Организира контрола по спазването на условията за осъществяване на обществен превоз на пътници.

    • Ръководи, координира цялостната дейност по опазване, изграждане и поддържане на зелената система на Община Самоков, организира изпълнението на бюджета по дейност "Озеленяване" и на дългосрочните програми за развитието на зелената система и дава указания по приложението на Наредбата за изграждане и опазване на зелената система на територията на община Самоков.

    • Участва в разработването на нормативна база, отнасяща се до зелената система, както и в средносрочни и краткосрочни програми за планиране и изграждане на нови зелени площи.

    • Организира и контролира чистотата, поддържането, опазването и разширяването на селищните зелени системи в населените места и крайселищните територии, както и опазването на биологичното разнообразие, на ландшафта и на природното и културното наследство в тях.

    • Координира разработването, актуализирането и изпълнението на стратегии и програми, свързани с управлението на дейностите по отпадъците.

    • Организира разработването на предложение за общинската програма за околна среда и програма за управление на отпадъците за територията на съответната община като неразделна част от нея.

    • Определя местата за разполагане на елементите от системата за разделно събиране на отпадъци от опаковки и на отпадъчни материали от хартия и картон, метали, пластмаси и стъкло, в т.ч. разполагането на съдове за разделно събиране на територията на общината.

    • Подпомага кмета за осъществяване на дейността по организирането на управлението на битовите и строителните отпадъци, осигуряване на условия, при които всеки притежател на битови отпадъци се обслужва от лица по чл. 35 от ЗУО, на които е предоставено право да извършват дейности по тяхното събиране, транспортиране, оползотворяване и/или обезвреждане.

    • Участва при организирането на дейностите по разделно събиране на битови отпадъци, най-малко за следните: хартия и картон, метали, пластмаси и стъкло, както и организирането на дейностите по разделно събиране на масово разпространени отпадъци, в т.ч.: отпадъци от опаковки, излязло от употреба електронно и електрическо оборудване, излезли от употреба моторни превозни средства и др. под.

    • Координира дейностите за изготвяне и актуализирането при промяна в нормативните изисквания на Наредбата по чл. 22 от ЗУО.

    • Участва в процеса на планиране на бюджетните средства за изпълнение на програмите и стратегиите, свързани с управлението на дейностите по отпадъците.

    • Контролира, проверява и потвърждава разходите за авансови, междинни и окончателни плащания, извършвани от изпълнители по договори, свързани с управление на дейностите по отпадъците.

    • Организира разработването на Оперативния план за действие по смисъла на Закона за чистотата на атмосферния въздух.

    17.  Издава наказателни постановления за нарушения по чл. 81 и чл. 83 от Закона за защитените територии, наказателни постановления съгл. чл. 41, ал. 2 от ЗСПЗЗ и издава наказателни постановления съгл. чл. 41б, ал. 2 от ЗЧАВ

    18.  Произнася се с актове по смисъла на ЗДОИ съгласно конкретно оправомощаване от кмета на Община Самоков.

    19.  Зам.-кметът с Направление „Строителство, зелени системи и транспорт“ при осъществяване на проекти има следните отговорности:

    1. Участва при реализацията на проекти, финансирани по оперативни, общностни и други международни и национални програми.

    2. Съдейства на директора на дирекция „Обществени поръчки, концесии, европейски политики и програми“ при подготовката на проектни предложения, финансирани от оперативните програми, програмите за териториално сътрудничество на ЕС и от другите европейски, национални и международни програми и проекти. Организира и координира изпълнението на тези проекти.

    3. Ежемесечно предоставя на дирекция „Обществени поръчки, концесии, европейски политики и програми“ информация за проекти в процес на изпълнение и приключили проекти, финансирани по оперативни, общностни и други международни и национални програми по правила и ред, регламентирани в заповед на кмета на Община Самоков.

    4. Поддържа адекватна одитна следа, като съхранява цялата документация по проекта, всички разходооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност, удостоверяващи реализацията на проекта. Документите се съхраняват в досие на проекта под формата на оригинали или на заверени копия на оригиналите, или на общоприети носители на информация, включително електронни версии на оригинални документи или документи, съществуващи единствено в електронна форма. За всеки архив на проект се определя отговорен служител, който организира съхранението на документите и предоставя документи при поискване на оторизирани лица, извършващи проверки.  Срокът за съхранение на архива е съгласно нормативно установените изисквания или съгласно изискванията на съответната финансираща програма, който от двата е по-дълъг.

    5. Осигурява устойчивост на постигнатите резултати по проекти с национално и европейско финансиране, след приключване на финансовата помощ, съгласно изискванията на финансиращата програма.