Станимира Давидова
зам.-кмет на Община Самоков и ръководител на Направление "Финанси, местни данъци и такси, икономика и търговска дейност"

Станимира Давидова е завършила висшето си образование във Варненски икономически университет, специалност „Икономика и управление на промишлеността”.

Завършва магистратура по „Публична администрация” в Софийски университет „Св. Климент Охридски” и към настоящия момент  изучава „Право” към Югозападния университет „Неофит Рилски“. Професионалният и опит  е в направление финанси и бюджет. От 1992 г. работи в Община Омуртаг, като главен експерт „Бюджет”, като в годините се профилира до директор на дирекция.

От 2003 година работи в различни държавни органи – Министерство на труда и социалната политика, Министерство на българското председателство на Европейския съюз, Министерство на вътрешните работи  и Министерство на електронното управление. Работила е като главен счетоводител, финансов директор, както и в сферата на управление на собствеността, човешките ресурси, вътрешен одит, обществени поръчки и др. Има богат професионален опит в управление на публични финанси, изготвяне и управление на проекти.

От края на 2023 г. става част от екипа на кмета на Община Самоков, като под нейно ръководство се влючват финансите, местните данъци и такси, икономиката и търговската дейност.

ФУНКЦИИ

Заместник-кметът в направление „Финанси, местни данъци и такси, икономика и търговска дейност“ подпомага кмета на Община Самоков, като осъществява организация, координация и контрол на дейностите на общината в сферата на финансите, икономиката и търговската дейност и местните данъци и такси, като:

    1. Ръководи, координира и контролира проучвания, анализи и оценки по бюджета на общината.

    2. Ръководи, координира и контролира разработването на механизми по съставянето и изпълнението на бюджета, финансирането и отчитането на приходите и разходите.

    3. Организира разработването, съгласуването и актуализирането на дейността, свързана с методическата и нормативна база по отношение на финансите на разпоредителите с бюджета на Община Самоков от по-ниска степен.

    4. Дава становища, предложения, информационни материали до кмета на общината, Министерството на финансите, други ведомства и министерства за решаване на въпросите, свързани с бюджета на Община Самоков.

    5. Осъществява организация и контрол на изпълнението на всички задължения от компетентността на кмета на Община Самоков, произтичащи от Закона за публичните финанси, Закона за държавния бюджет за съответната година.

    6. Участва при определяне границите на организираното сметосъбиране и сметоизвозване на основание чл. 63 от Закона за местните данъци и такси.

    7. Изготвя краткосрочни и дългосрочни прогнози в сферата на местните такси и цени на услуги.

    8. Участва в разработване на нормативни актове в областта на търговията, местните такси и цени на услуги и тяхното актуализиране.

    9. Организира и възлага изготвянето на периодични отчети за счетоводните и финансови показатели на общинските дружества и аналитични материали към тях.

    10. Контролира осъществяваните дейности в направлението, в т.ч. контрол по изпълнение на договорите.

    11. Произнася се с актове по смисъла на ЗДОИ съгласно конкретно оправомощаване от кмета на Община Самоков.

    12. Осъществява контрол по целесъобразност и законосъобразност преди поемане на финансови задължения по договори, по които Община Самоков е задължена страна.

    13. Оказва съдействие при осъществяването на финансовото управление и контрол във всички структури на Община Самоков, програми, дейности и процеси при спазване на принципите за законосъобразност, добро финансово управление и прозрачност;

    14. Ежегодно до 31 март представя на министъра на финансите информация за функционирането, адекватността, ефикасността и ефективността на системите за финансово управление и контрол в Община Самоков, включително за разпоредителите с бюджет от по-ниска степен, търговските дружества по чл. 2, ал. 2, т. 8 и 9 от ЗФУКПС, общинските предприятия, за предходната година.

    15. Упражнява контрол върху изпълнението на изискванията за уведомяване на НАП за регистриране или издаване на разрешения за извършване на определен вид дейности, както и за декларираните недвижими имоти, превозни средства, открити наследства, придобитите имущества по възмезден и безвъзмезден начин по Закона за местните данъци и такси , както и за вписаните търговски обекти.

    16. Организира, координира и контролира изпълнението на договорите от компетентността на поверената му структура, както и осъществява постоянен контрол, с оглед своевременното попълване на данни в Система за управление на договорите на Община Самоков спрямо същите.
 


Заместник-кметът, при осъществяване на проекти:

    1. Участва при реализацията на проекти, финансирани по оперативни, общностни и други международни и национални програми.

    2. Съдейства на директора на дирекция „Обществени поръчки, концесии, европейски политики и програми“ при подготовката на проектни предложения, финансирани от оперативните програми, програмите за териториално сътрудничество на ЕС и от другите европейски, национални и международни програми и проекти. Организира и координира изпълнението на тези проекти.

    3. Ежемесечно предоставя на дирекция „Обществени поръчки, концесии, европейски политики и програми“ информация за проекти в процес на изпълнение и приключили проекти, финансирани по оперативни, общностни и други международни и национални програми по правила и ред, регламентирани в заповед на кмета на Община Самоков.

    4. Поддържа адекватна одитна следа, като съхранява цялата документация по проекта, всички разходооправдателни документи и други документи с доказателствена стойност, удостоверяващи реализацията на проекта. Документите се съхраняват в досие на проекта под формата на оригинали или на заверени копия на оригиналите, или на общоприети носители на информация, включително електронни версии на оригинални документи или документи, съществуващи единствено в електронна форма. За всеки архив на проект се определя отговорен служител, който организира съхранението на документите и предоставя документи при поискване на оторизирани лица, извършващи проверки.  Срокът за съхранение на архива е съгласно нормативно установените изисквания или съгласно изискванията на съответната финансираща програма, който от двата е по-дълъг.

    5. Осигурява устойчивост на постигнатите резултати по проекти с национално и европейско финансиране, след приключване на финансовата помощ, съгласно изискванията на финансиращата програма.