Българската национална телевизия инициира информационна кампания под надслов #НеДишайСмърт, насочена срещу нарастващата употреба на вейп устройства с неустановено и често опасно съдържание от деца и младежи. Вълната от инциденти в страната, множеството сигнали за незаконна продажба на забранени вейпове сред непълнолетни, тревожните данни, сочещи, че дори и 10-годишни деца посягат към тях, вдишвайки вредни субстанции, налагат неотложни мерки.
В този контекст медията поема ангажимент да повиши осведомеността по проблема и да допринесе за неговото ограничаване. НСОРБ е партньор на БНТ както в реализирането на кампанията, така и в общественозначимата кауза.
За да бъде посланието на Българската национална телевизия ефективно и да достигне до засегнатите групи, обществената телевизия се обръща към българските общини, с покана да припознаят и подкрепят инициативата, като съдействат с популяризирането ѝ чрез комуникационните си канали до своите съграждани.
Предоставени са дигитални рекламни материали – видеа и визуализации, които местните администрации могат да използват както с разпространение сред регионални и местни институции, работещи с деца и младежи - училища, спортни и младежки организации и др., така и при организиране на събития и дискусии по темата в местните общности.
Също така от БНТ канят общините да използват рекламните материали и за вграждането (на банери и видеа) на административните сайтове, с цел достигане до по-широка аудитория.
#НеДишайСмърт е социална инициатива, чиято цел е не само да информира младите хора и техните родители, но и да привлече вниманието към тази тревожна тенденция, като същевременно насърчи превенцията и защити човешки животи.
Информационните материали можете да изтеглите от следния линк: https://www.namrb.org/bg/za-obshtinite/kampaniya-bnt-ne-dishay-smart