Отдел „Човешки ресурси“ има следните функции:

  1. Подпомага дейността на кмета на Община Самоков при управление на човешките ресурси.
  2. Изготвя и актуализира длъжностни и поименни разписания, съобразени с Класификатора на длъжностите в администрацията и решения на Общински съвет - Самоков за структурни промени в Община Самоков.
  3. Изготвя проекти на решения на Общински съвет - Самоков, относно структурата на общината, числеността на персонала, работната заплата на всички дейности по бюджета на Община Самоков и кметствата, както и на звената и общинските предприятия, в съответствие с нормативната база.
  4. Разработва Вътрешни правила за работната заплата в Община Самоков.
  5. Изготвя и предоставя на дирекция „Финанси, местни данъци и такси“ справка на поименните разписания на длъжностите в Община Самоков във връзка със съставянето и изпълнението на общинския бюджет.
  6. Подготвя и окомплектова всички необходими документи за обявяване и участва в провеждането на конкурси за вакантни длъжности по трудови и служебни правоотношения.
  7. Изготвя документите и отговаря за правилното провеждане на процедурите по възникване, изменяне и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения, ползване на отпуски и изплащане на обезщетения на служителите в Община Самоков.
  8. Изпраща в ТД на НАП уведомления по чл. 62, ал. 3 и 4 от Кодекса на труда.
  9. Провежда начален инструктаж на новоназначените служители.
  10. Подпомага дейността на Дисциплинарния съвет при Община Самоков, изготвя проекти на заповеди за налагане на дисциплинарни наказания на държавните служители и заповеди за прекратяване на трудови правоотношения на служители от общинската администрация и извършва процедура по прилагането им.
  11. Събира, обработва и съхранява информация за служителите на общината като създава и поддържа служебни и трудови досиета, картотеки, архиви и администрира база данни в автоматизираната система „Човешки ресурси“.
  12. Участва в разработването на вътрешни правила, инструкции, заповеди и процедури по организацията и дейността на структурните звена в общината, свързани с управлението на човешките ресурси.
  13. Осигурява методическа, организационна и техническа подкрепа по разработването и изменението на длъжностните характеристики на служителите в общинската администрация, на общинските дейности и звена.
  14. Организира процеса на оценка на трудовото изпълнение на служителите от общинската администрация, осъществява техническа и методическа помощ на всички етапи от атестирането.
  15. Дава насоки и оказва методическа помощ при изготвяне на личните планове за обучение на служителите от администрацията, изготвя годишен план за задължителното и специализирано обучение, и координира неговото изпълнение.
  16. Изготвя отговори на заявления, молби, неспешни сигнали и предложения от физически и юридически лица, свързани с трудовоправни проблеми.
  17. Издава служебни бележки, удостоверения и други документи, свързани с трудовата дейност на служителите.
  18. Вписва, изготвя и заверява препис-извлечения от трудовите и служебни книжки.
  19. Изготвя становища, експертни справки и отговори по различни критерии за проверяващи органи, Министерство на финансите, Националния статистически институт и др.
  20. Подпомага кмета на общината при провеждане на политиката и реализиране на дейностите по осигуряване на безопасност и здраве при работа.
  21. Съдейства за прилагане на стратегии, реформи и добри практики в процеса на модернизация на общинската администрация.
  22. Води и поддържа публичен регистър на подадените декларации на хартиен и електронен носител по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество и осигурява публичен достъп до декларациите при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.
  23. Участва в комисията, назначена по Закона за противодействие на корупцията, за осъществяване на функциите по проверка на декларациите, производството по установяване на конфликт на интереси, както и техническо обезпечаване на комисията.
  24. Подготвя решения по Закона за достъп до обществена информация от компетентността на дирекция „Човешки ресурси, административно и информационно обслужване“.
  25. Установява, регистрира и отчита трудовите злополуки към НОИ, и води регистър на трудовите злополуки .

 Връзки към други сайтове :

Конкурси за работа в Общинска администрация Самоков

Обяви за работа

Документи:

Цели на общинска администрация за календарната 2024 г.

Политика и цели по качеството на административно обслужване в община Самоков

Политика за борба с подкупването

Кодекс на труда

Закон за държавният служител

Наредба за работното време, почивките и отпуските

Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация