Отдел „Човешки ресурси“ има следните функции:
- Подпомага дейността на кмета на Община Самоков при управление на човешките ресурси.
- Изготвя и актуализира длъжностни и поименни разписания, съобразени с Класификатора на длъжностите в администрацията и решения на Общински съвет - Самоков за структурни промени в Община Самоков.
- Изготвя проекти на решения на Общински съвет - Самоков, относно структурата на общината, числеността на персонала, работната заплата на всички дейности по бюджета на Община Самоков и кметствата, както и на звената и общинските предприятия, в съответствие с нормативната база.
- Разработва Вътрешни правила за работната заплата в Община Самоков.
- Изготвя и предоставя на дирекция „Финанси, местни данъци и такси“ справка на поименните разписания на длъжностите в Община Самоков във връзка със съставянето и изпълнението на общинския бюджет.
- Подготвя и окомплектова всички необходими документи за обявяване и участва в провеждането на конкурси за вакантни длъжности по трудови и служебни правоотношения.
- Изготвя документите и отговаря за правилното провеждане на процедурите по възникване, изменяне и прекратяване на служебните и трудовите правоотношения, ползване на отпуски и изплащане на обезщетения на служителите в Община Самоков.
- Изпраща в ТД на НАП уведомления по чл. 62, ал. 3 и 4 от Кодекса на труда.
- Провежда начален инструктаж на новоназначените служители.
- Подпомага дейността на Дисциплинарния съвет при Община Самоков, изготвя проекти на заповеди за налагане на дисциплинарни наказания на държавните служители и заповеди за прекратяване на трудови правоотношения на служители от общинската администрация и извършва процедура по прилагането им.
- Събира, обработва и съхранява информация за служителите на общината като създава и поддържа служебни и трудови досиета, картотеки, архиви и администрира база данни в автоматизираната система „Човешки ресурси“.
- Участва в разработването на вътрешни правила, инструкции, заповеди и процедури по организацията и дейността на структурните звена в общината, свързани с управлението на човешките ресурси.
- Осигурява методическа, организационна и техническа подкрепа по разработването и изменението на длъжностните характеристики на служителите в общинската администрация, на общинските дейности и звена.
- Организира процеса на оценка на трудовото изпълнение на служителите от общинската администрация, осъществява техническа и методическа помощ на всички етапи от атестирането.
- Дава насоки и оказва методическа помощ при изготвяне на личните планове за обучение на служителите от администрацията, изготвя годишен план за задължителното и специализирано обучение, и координира неговото изпълнение.
- Изготвя отговори на заявления, молби, неспешни сигнали и предложения от физически и юридически лица, свързани с трудовоправни проблеми.
- Издава служебни бележки, удостоверения и други документи, свързани с трудовата дейност на служителите.
- Вписва, изготвя и заверява препис-извлечения от трудовите и служебни книжки.
- Изготвя становища, експертни справки и отговори по различни критерии за проверяващи органи, Министерство на финансите, Националния статистически институт и др.
- Подпомага кмета на общината при провеждане на политиката и реализиране на дейностите по осигуряване на безопасност и здраве при работа.
- Съдейства за прилагане на стратегии, реформи и добри практики в процеса на модернизация на общинската администрация.
- Води и поддържа публичен регистър на подадените декларации на хартиен и електронен носител по Закона за противодействие на корупцията и за отнемане на незаконно придобитото имущество и осигурява публичен достъп до декларациите при спазване на изискванията на Закона за защита на личните данни.
- Участва в комисията, назначена по Закона за противодействие на корупцията, за осъществяване на функциите по проверка на декларациите, производството по установяване на конфликт на интереси, както и техническо обезпечаване на комисията.
- Подготвя решения по Закона за достъп до обществена информация от компетентността на дирекция „Човешки ресурси, административно и информационно обслужване“.
- Установява, регистрира и отчита трудовите злополуки към НОИ, и води регистър на трудовите злополуки .
Връзки към други сайтове :
Конкурси за работа в Общинска администрация Самоков
Обяви за работа
Документи:
Цели на общинска администрация за календарната 2024 г.
Политика и цели по качеството на административно обслужване в община Самоков
Политика за борба с подкупването
Кодекс на труда
Закон за държавният служител
Наредба за работното време, почивките и отпуските
Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация