УСТРОЙСТВЕН ПРАВИЛНИК
ЗА ОРГАНИЗАЦИЯТА И ДЕЙНОСТТА НА ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ САМОКОВ

Утвърден със Заповед № ОСК24-РД09-151/01.08.2024 г.
на кмета на Община Самоков


ГЛАВА ПЪРВА
ОБЩИ ПОЛОЖЕНИЯ

Чл. 1. (1) Организацията и дейността на общинска администрация Самоков, наричана по-долу за краткост „общинската администрация“ е регламентирана от действащите законови и подзаконови нормативни актове. В съответствие с предоставената компетентност Община Самоков обезпечава изпълнението на функциите на общината в сферата на:

1. законосъобразното управление и разпореждане с общинското имущество;

2. ефективното управление на общинските предприятия;

3. точно, вярно, прозрачно и целесъобразно управление на общинските финанси;

4. добро управление на системата за събиране на местни данъци и такси;

5. ефективност на общинската администрация;

6. устройството и развитието на територията на общината и на населените места в нея;

7. образованието;

8. здравеопазването;

9. културата;

10. благоустрояването и комуналните дейности;

11. социалните услуги;

12. опазването на околната среда и рационалното използване на природните ресурси;

13. поддържането и опазването на културни, исторически и архитектурни паметници;

14. развитието на спорта, отдиха и туризма;

15. информационните и комуникационните технологии, електронното управление и дигитализацията;

16. защитата при бедствия и действия по време на извънредно положение;

17. осигуряване на обществения ред и сигурност.

(2) Общинската администрация осъществява своята дейност при спазване на следните принципи:

1. законност;

2. откритост и достъпност;

3. отговорност и отчетност;

4. ефективност;

5. субординация и координация;

6. предвидимост;

7. обективност и безпристрастност;

8. непрекъснато усъвършенстване на качеството.

(3) Общинската администрация осъществява своята дейност в интерес на гражданите на община Самоков, в съответствие с Конституцията и с другите нормативни актове.

(4) При осъществяване на своята дейност общинската администрация е длъжна да предоставя информация на гражданите, юридическите лица и органите на държавната власт по ред, определен със закон.

(5) Общинската администрация е длъжна да дава отговор на гражданите и юридическите лица на отправени от тях запитвания, молби, неспешни сигнали, предложения и сигнали по въпроси, които представляват техен законен интерес по ред, определен със закон.

(6) Всички служители в общинската администрация носят отговорност за своите действия по ред, определен със закон.

(7) Общинската администрация планира и изпълнява дейността си по начин, който води до постигане на висок обществен резултат при възможно най-икономично използване на ресурсите.

(8) Ръководителите на направления в общинската администрация координират дейността си за осъществяване на единна политика и извършват консултации със социални партньори, с представители на частния сектор и с представители на гражданското общество.

(9) При изпълнение на служебните задължения служителите в общинската администрация, обработващи лични данни, в зависимост от служебната необходимост и съдържание на обработваната документация, процедират при стриктно спазване и в съответствие с относимите нормативни разпоредби, регламентиращи обработването на лични данни, в т.ч. и при съобразяване на правната сила на приложимия от 25 май 2018 г. Регламент (ЕС) 2016/679 на Европейския парламент и на Съвета от 27 април 2016 година относно защитата на физическите лица във връзка с обработването на лични данни и относно свободното движение на такива данни и за отмяна на Директива 95/46/EО (Общ регламент относно защитата на данните).


Чл. 2. Според функциите, които изпълняват, длъжностите в общинската администрация са диференцирани на: ръководни, експертни и технически, а според вида на правоотношението се заемат от държавни служители и от служители по трудово правоотношение.


Чл. 3. (1) Служителите в общинската администрация се назначават и освобождават от длъжност от кмета на ОВ при спазване на Закона за държавния служител (ЗДСл), Кодекса на труда (КТ) и другите действащи относими нормативни актове.

(2) Служителите в общинската администрация се назначават със заповед или с трудов договор, ако отговарят на изискванията, предвидени в ЗДСл, КТ и другите действащи нормативни актове.

(3) Наименованията на длъжностите в общинска администрация Самоков, начинът и критериите за заемането им се определят от ЗДСл, Закона за администрацията, Наредбата за класификатора на длъжностите в администрацията и другите действащи относими нормативни актове.

(4) Държавните служители и лицата, работещи на трудов договор, заемат длъжности, чиито наименования се определят от Класификатора на длъжностите в администрацията. В Класификатора са посочени разпределението на длъжностите в длъжностни нива, минималните изисквания за заемането на всяка длъжност, както и видът на правоотношението, по което тя се заема.

(5) Работната заплата се формира съгласно ЗДСл, КТ, Наредба за заплатите на служителите в държавната администрация и Вътрешни правила за заплатите и допълнителните възнаграждения, издадени в съответствие с всички нормативни документи, въз основа на утвърдената структура на общинската администрация.


ВИЖ ЦЕЛИЯ ТЕКСТ > >

ОБЩИНСКА АДМИНИСТРАЦИЯ